UNIUNEA PORTURILOR INTERIOARE ROMANESTI
CE ESTE U.P.I.R

Este o asociatie a porturilor interioare romanesti, fara scop lucrativ, denumita "Uniunea Porturilor Interioare Romanesti" - cu sediul in Galati, str. Portului nr. 34, cod postal 800025.
Tel:  +40 236 460660-63
Fax: +40 236 460140

        

Bine ati venit pe pagina UPIR! Sunteti interesat de activitatea porturilor interioare romanesti?  Doriti mai multe informatii? CONTACTATI-NE !


PORTURI INTERIOARE ROMANESTI


Port Docuri Galati



Construit intre anii 1886-1892 si privatizat in 1997 de catre Grupul METALTRADE. Portul DOCURI este al doilea port ca marime si importanta pe Dunarea maritima si in Galati. Este situat pe malul stang al Dunarii, la mila marina 80.

Portul Docuri ofera servicii de expeditii, fiind specializat in traficul marfurilor generale si al cerealelor.

De la privatizarea sa, dezvoltarea tuturor activitatilor portuare si modernizarea infrastructurii au constituit prioritati ale conducerii societatii.

Volumul traficului de marfuri este cuprins intre: 360.000 tone/2001 si 440.000 tone/2006, dintre care cele mai importante sunt:
  • produse metalurgice: 310.000 tone
  • marfuri vrac: 55.000 tone
  • cereale: 31.000 tone
  • marfuri generale: 25.000 tone
  • containere: 50 bucati

  • Suprafata totala a Portului DOCURI este de 169.331,00 metri patrati

    Accesul in port se face pe cale rutiera, cale ferata (normala si larga) si pe cale fluviala.

    Port Bazinul Nou Galati





    Construit intre anii 1909-1923, Portul BAZINUL NOU este cel de-al doilea port romanesc ca marime, dar cel mai important port la Dunare, furnizand servicii de expeditii si navlosire pentru o mare varietate de produse.

    Este situat pe partea stanga a Dunarii, la mila marina 79, in apropierea frontierei de stat cu Republica Moldova si Ucraina si langa Zona Libera Galati.

    Afost achizitionat si privatizat de Grupul METALTRADE in 1999, grup care a fost si este interesat in permanenta de cresterea volumului si productivitatii activitatilor portuare, prin modernizarea intregii infrastructuri.

    Cea mai importanta activitate pe care o desfasoara sunt serviciile portuare: incarcare/descarcare din/in mijloace de transport, depozitare si gestionare marfuri destinate exportului sau importului, in magazii si platforme portuare, expeditii de marfuri.

    Volumul traficului de marfuri a crescut la aprox.1.100.000 tone/2006, dincare cea mai mare pondere avand urmatoarele:
  • produse metalurgice: 900.000 tone
  • marfuri vrac: 120.000 tone
  • deseuri feroase: 30.000 tone
  • marfuri generale: 15.000 tone
  • containere: 225 bucati
  • cherestea: 51.000 metri cubi


  • Suprafata totala a Portului BAZINUL NOU este de 334.464,470 metri patrati, din care 73.967,00 metri patrati sunt situati in Zona Libera Galati.

    Accesul in port se face pe cale rutiera, cale ferata (normala si larga) si pe cale fluviala.

    Port Braila



    Este un port fluvio-maritim, amenajat pe malul stangal Dunarii, la km 170 si se compune din urmatoarele zone:
    1. Zona veche a portului Braila care cuprinde urmatoarele sectoare:
      - intre Km 173 si Km 172+200 este o zona neoperativa, cu mal natural;
      - intre Km 172 + 200 si Km 170, malul este prevazut cu cheu vertical in lungime de cca. 1200 m si cuprinde de la 1 la 14 dane, destinate miciloNovember 2, 2017stinata navelor maritime.
      - in aval de km 171 se afla cinci dane in lungime totala de 400 m destinate navelor de pasageri, fluviale si nave de turism
      - dana maritima, in lungime de 750 m cu cheu inclinat, destinata marfurilor generale;
      - zona "Trans-Europa -Braila" situata la km 170 - port Braila, danele 23 si 24 a caror adancime minima este de 7,5 m;
      - dane fluvialo-maritime, cu lungimea de 550 m si adancime minima de 6 m.

    2. Bazinul Docuri a carui gura de intrare se afla la km 169 + 100, prevazut cu un front portuar in lungime totala de 1475 m; adancimea minima in bazin este de 7,5 m.

    3. Zona libera Braila este impartita in trei sectoare:
      - Sectorul 1 - situat in aval de porul Braila;
      - Sectorul 2 - zona "Varsatura" se afla la periferia din amonte a orasului Braila.
      - Sectorul 3 - amplasat langa incinta portului.
    Port Industrial Tulcea




    Portul Industrial Tulcea a fost construit in anul 1991 pentru a furniza necesarul de materie prima pentru fabricile de metalurgie din Tulcea.

    Portul este situat pe Dunare la km 73,05.

    Principalele activitati desfasurate in Portul Industrial Tulcea sunt: incarcare si descarcare in/din nave fluviale si maritime a diferitelor materii prime ca de exemplu mangan, bauxita, fier, cocs, calcar, cuartita, feroaliaje, etc. produse din aluminiu.

    Capacitatea de stocare a marfurilor: 9000 kg/mp in dana maritima cu suprafata de 8600 mp si 4000 kg/mp in dana fluviala cu suprafata de 3000 mp.

    Adancimea apei in dana maritima este de 7,5 m si in dana fluviala de minimum 3,0 m.








    Port Giurgiu





    Port fluvial romanesc amplasat pe malul stang al Dunarii, intre km. 493 + 800 si km. 490.

    Este impartit in patru zone portuare.

    1. Zona portuara comerciala "Ramadan"
    2. are un cheu inclinat de 1400 m lungime, de-a lungul Dunarii si este compus din: dane de asteptare pentru marfuri, dane operative comerciale, dane pentru pasageri si turism, dana de bunkeraj, dane dotate cu pontoane de acostare pe cheu inclinat.

    3. Zona portuara petroliera "Cioroiu" in dreptul km 491, are un cheu in lugime totala de 710 m di care: dane operative comerciale, dane de asteptare.

    4. Zona comerciala "Bazinul Plantelor" creata prin dragarea unui canal, compusa din doua laturi: latura de nord si latura de sud a bazinului.

    5. Zona bazinului "Veriga" la km. 492 folosita in special de Santierul Naval Giurgiu care este destinat constructiilor si reparatiilor de nave fluviale.

    6. Zona Libera Giurgiu care se imparte in doua zone: Zona portuara "Cioroiu" si Zona Combinatului Chimic.

    Port Cernavoda




    Portul Cernavoda - construit intre anii 1887-1905, este un port fluvial amplasat pe malul drept al Dunarii - km 300 si pe malul stang al Canalului Dunare-Marea Neagra, km 64+400.

    Portul este compus din:

    1. Zona fluviala, de-a lungul Dunarii, aval de bazin, cu cheu inclinat
    2. Zona comerciala sau bazinul portuar in care se afla sase dane operative cu cheu vertical si o platforma portuara cu suprafata de 9 ha.
    3. Zona de pe malul stang al Canalului Dunare-Marea Neagra cu dane de asteptare nave sau convoaie fluviale si dane pentru pasageri.
    La km 60+500, pe Canalul Dunare- Marea Neagra s-a construit podul mixt de cale ferata si rutiera care trece peste ecluza de la Cernavoda.

    La km 300 se afla podul peste Dunare "Regele Carol I" construit de inginerul Anghel Saligny intre anii 1887-1905.
    Podul este semnalizat pentru navigatie.

    Accesul in port se face pe drumuri rutiere si cale ferata.

    Servicii: posta, telefon, aprovizionare cu apa potabila, serviciu sanitar-veterinar, atelier reparatii nave, locuri pentru iernatic.


    Port Calafat





    Portul Calafat este amplasat pe malul stang al Dunarii, la km 795.

    Portul are un cheu de piatra inclinat, de-a lungul malului Dunarii si este format din:
    - dana acostare nave in asteptare - 100 m lungime;
    - dana pentru pasageri, prevazuta cu pontoane de acostare;
    - dane pentru marfuri, in lungime de 350 m din care 100 m din lungimea cheului este prevazuta cu doua macarale de 5 tf;
    - front neoperativ in lungime de 150 m.

  • In amonte se afla amenajata o rampa pentru acostare, incarcare-descarcare auto pe bacul de traversare, care face legatura cu portul Vidin.
  • In aval se afla instalatia pentru transbordarea vagoanelor.

  • Adancimea la cheu este minim - 3 m.

    Utilitati si facilitati portuare: energie electrica, apa curenta, canalizare (fosa proprie), loc pentru iernatic.

    Activitati comerciale :
    - primire, manipulare si depozitare marfuri, descarcare cereale cu benzi transportoare, inchiriere spatii comerciale.


    Port Oltenita




    Portul Oltenita este situat pe malul stang al Dunarii, la km 430.

    Construirea portului a inceput la sfarsitul sec. XIX.

    Modernizarea portului s-a facut dupa anul 1900 cand au inceput sa se construiasca cheul de piatra inclinat, platforma portuara de depozitare, magazii si sedii administrative. Mai tarziu a fost construita calea ferata, silozul si au fost montate macaralele de cheu.

    Portul este compus din cheu inclinat in lungime totala de cca. 750 m si dotat cu:
    - rampa pentru manipularea pieselor grele agabaritice;
    - dane pentru pasageri in lungime de 250 m dotate cu pontoane de acostare, mira hidrometica si sedii ale autoritatilor portuare;
    - dane comerciale in aval de danele pentru pasageri in lungime totala de 300 m dotate cu macarale de cheu 5 tfx32m, platforma portuara cu suprafata de depozitare de 31000 mp, magazii si siloz;

    Adancimea minima la cheu in Portul Oltenita - 3 m.

    Serviciile portuare sunt: posta, telefon, aprovizionare apa potabila, reparatii nave.

    Accesul in port se face pe cale ferata si drumuri rutiere.


    Port Calarasi






    Portul Calarasi este port fluvial romanesc, aflat in dreptul km 370 la Dunare, pe malul stang al bratului Borcea (km94). Este compus din trei porturi distincte:

    1. Port Industria specializat pentru produse metalurgice cu dane operative din care:
    - cheu vertical - 400 m pentru preluare produse siderurgice , dotat cu macarale de 16tfx32 si platforme portuare;
    - cheu vertical - 135 m pentru incarcat zgura, dotat cu incarcator si platforma portuara;

    Adancimea minima in dane este - 4,25 m.

    2. Port Comercial in imediata apropiere a orasului, la km 94 brat Borcea.
    - dana cheu inclinat - 100 m dotata cu un siloz pentru cereale si platforma portuara;
    - dane depozitare marfuri in vrac - 250 m - cu cheu vertical si macarale de cheu 5tfx32 si 16tfx32 m, platforma depozitare si linie de garaj;
    - dane pentru pasageri, cu cheu inclinat - 100 m dotata cu sala de asteptare, pontoane acostare si mira hidromertica

    Suprafata totala a platformelor portului comercial este 213.000 mp.
    Suprafata totala a magaziilor este 3000 mp.
    Adancimea minima in dane - 2,80 m..

    3. Port Calarasi - Modelu este amplasat la km 90+500 de malul stang al bratului Borcea.
    Este compus din doua moluri de operare, prevazut cu cheuri inclinate, depozite materiale si estacade cu banda rulanta.

    Accesul in toate aceste porturi se face pe cale ferata si drum rutier.


    Port Orsova




    Portul Orsova este amplasat pe malul Dunarii la km 955;

    Capacitate de operare: 1200000 to/an

    Activitate comerciala:
  • Primire si depozitare marfuri;
  • Predare marfuri depozitate;
  • Descarcare - încarcare gravitationala cereale;
  • Descarcare - încarcare cu aer comprimat ciment vrac sau alte substante pulverulente;
  • Manipulare marfuri vrac si patetizat (încarcari, descarcari, transbordari);
  • Prestari diverse (închirieri spatii comerciale, magazii,birouri).
  • Vagoane ce pot fi operate : UAGPS, UCS, RGS, LAADS, IBBHS, GBS, GGS, FALS, FACCS, ESX, EAOS, EAMOS, ZAES, ZES.

    Echipamente de operare:macara portic WEB de 5 t- 2 buc., macara portic BOCSA 16 t - 2 buc.,automacara KC 16 t, automacara KC 25 t, motostivuitor, incarcator 1F 80, tractor U 650, remorca 5 t, benzi transportoare, instalatie de aer comprimat.

    Utilitati si facilitati: lungime cheu portuar – 500 ml, 5 dane de cale ferata cu acces direct - 4 linii, energie electrica, apa curenta,vama, registru naval, punct control trecere frontiera, agentie de transport naval, capitanie, comisionar în vama.

    Cladiri si constructii speciale:gara fluviala (navogara) – 660 mp, gara fluviala (administrativ) – 862 mp, gara fluviala (braserie) – 250 mp, magazie de marfuri generale – 1572 mp, cladire exploatare (birouri) – 410 mp, atelier reparatii utilaje – 154 mp, drumuri de acces – 5300 mp, rampa spalare –104 mp, platforme pentru depozitare marfuri – 25000 mp.


  • Port Drobeta Turnu Severin






    Portul Drobeta - Turnu Severin este port fluvial romanesc construit pe malul stang al Dunarii intre km 930 si 934.

    Capacitate maxima a navelor: 3000 tone
    Traficul de marfuri in port: 600000 to/an.

    Portul dispune de:
    - dane pentru pasageri (km 930) amenajate pe un cheu din piatra inclinat - 530 m lungime, prevazute cu pontoane de acostare;
    - santier naval pentruconstructii si reparatii nave, dotat cu cale de lansare, cheu de armare, macarale 16 tf - 50 tf, hale si ateliere ;
    - dane pentru terminal containere (km 931) aplasate in zona libera, au cheu de piatra inclinat - lungime 200 m;
    - loc pentru iernatic (km 932) in lungime de 375 m;
    - dane pentru asteptare nave (km 932 + 500) in lungime de 432 m;
    - dane comerciale (km 933), cheu vertical 300 m lungime, destinate marfurilor generale; sunt dotate cu instalatii de legare si acostare nave, dispun de macarale, platforma depozitare marfuri si magazii, adancime la cheu de -4,50 m;
    - dana pentru cereale (km 933), cheu vertical 100 m lungime, dotat cu instalatii de incarcare/descarcare cereale si siloz pentru cereale;

    Accesul in port este asigurat prin cai rutiere si cale ferata.

    Cladiri si constructii speciale: capitania portului, administratia portului, registrul naval, vama de frontiera, politia portului si administratia cailor navigabile.

    Portul dispune de urmatoarele servicii: posta si telecomunicatii, fitosanitar, aprovizionare apa potabila, statie hidrometrica.


    Port Bechet




    Portul Bechet este amplasat pe malul stang al Dunarii la km 679 si dispune de doua cheuri:

    1. Cheu de piatra inclinat (pereu) in lungime totala de 600 m.
    2. Cheu vertical 70 m lungime.

    Principalele dane din port:
  • dana de cereale - 100 m lungine;
  • dana pentru marfuri generale - 200 m;
  • dana terminal petrolier - 300 m;

  • Dotari:
    - magazii depozitare;
    - platforma de depozitare - 12.000 mp;
    - terminal petrolier;
    - conducta ingropata; - sedii autoritati portuare (capitanie, administratie, vama de frontiera, politie.

    Servicii:
    - posta-telecomunicatii;
    - fitosanitar;
    - masuratori hidrometrice.

    Capacitatea maxima a navelor este 2000 tone.

    Traficul de marfuri este de 50000 tone/an.

    Accesul in port se face numai pe drumuri rutiere.


    Port Corabia





    Portul Corabia este port fluvial amplasat pe malul stang al Dunarii, intre km 628+600 si km 630.

    Portul dispune de un cheu de piatra inclinat - 1470 m din care:
    - dana pentru cereale - 150 m lungime, dotata cu siloz cu o capacitate de 6000 tone si estacada pentru incarcare nave;
    - dana de asteptare nave - 120 m lungime dotata cu instalatii de acostare a navelor;
    - dane operative pentru marfuri generale - 120 m lungime;

    Adancimea minima in dane variaza intre - 2,6m si - 6 m cu zone de colmatare.

    Alte dotari ale portului: magazii si platforma depozitare marfuri in suprafata totala de 20000 mp.

    Accesul in port se face pe drumuri rutiere si cale ferata.

    Autoritati portuare:
    - Capitania portului;
    - Administratia portului;
    - Vama de frontiera;
    - Politie.

    Servicii:
    - posta-telecomunicatii;
    - fitosanitar;
    - masuratori hidrometrice.


    Port Moldova Veche





    Portul Moldova Veche este amplasat pe malul Dunarii la km 1048, cu front de cheu amenajat - 550 m lungime si este compus din urmatoarele dane:

    - dana pentru minereu - 300 m lungime; - dana comerciala de marfuri - 150 m lungime;
    - dana pentru pasageri - 100 m lungine.

    Dotari:
    - macarale de cheu la dane comerciale si de pasageri;
    - platforma portuara cu suprafata totala de 3000 mp.

    Accesul in port se face numai pe cai rutiere.

    Autoritati portuare:
    - Administratia portului;
    - Capitania portului;
    - Unitate de graniceri.

    Servicii:
    - vama de frontiera; - posta-telecomunicatii;
    - fitosanitar;
    - masuratori hidrometrice.

    Utilitati: alimentare cu apa, canalizare (fosa proprie, energie electrica, drumuri modernizate, transport urban.


    2007 © UPIR. Toate drepturile rezervate .
    Recomandam utilizarea unei rezolutii de 1024 x 768 px, IE 5+ . | Site actualizat: November 2, 2017